Asset Publisher

Print Drukuj

Nabor wniosków na organizację robót publicznych

Nabór wniosków na organizację robót publicznych dla osób długotrwale bezrobotnych w ramach Programu Regionalnego Aktywizacja zawodowa osób długotrwale bezrobotnych

Termin składania wniosków:

Od 13 marca 2025 r. do wyczerpania limitu środków

Termin rozpatrzenia wniosków:

W ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu

Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:

224 000,00 zł /16 osób bezrobotnych/

Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zastrzega sobie prawo do zmiany kwot limitu do rozdysponowania w danym naborze.

Miejsce składania wniosków:

Wnioski w wersji papierowej należy składać w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu w godzinach pracy urzędu.

W przypadku wniosków nadsyłanych pocztą lub przesyłką kurierską o przyjęciu decyduje data wpływu wniosku do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu.

Tryb rozpatrywania wniosków:

Wnioski będą rozpatrywane w trybie ciągłym na zasadach ustalonych w kryteriach dotyczących organizowania i finansowania robót publicznych przez Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zamieszczonych na stronie internetowej Urzędu.

Kto może wystąpić z wnioskiem o organizację robót publicznych?

Wnioski o organizację robót publicznych mogą składać gminy, powiat, w których mogą wskazać Pracodawcę /Organizatora/ robót publicznych oraz organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków. 
 

Grupę docelową w programie stanowią wyłącznie osoby długotrwale bezrobotne zarejestrowane w PUP Zamość.

 

Refundacja części wynagrodzenia brutto (2 980,00 zł) i składek ZUS od refundowanego wynagrodzenia przez okres 4 miesięcy.

Pracodawca wnioskując o zorganizowanie robót publicznych zobowiązany będzie, po okresie 4 miesięcznej refundacji, do dalszego utrzymania zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres co najmniej 1 miesiąca.

Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 19, 20 lub pod numerami telefonów: /84/ 638-33-0, /84/ 638-33-60.

Załączniki

Wniosek o organizację robót publicznych
Wniosek o organizację robót publicznych.doc 190 KB
Kryteria robót publicznych
Kryteria robót publicznych.doc 299 KB
Formularz de minimis
NOWY formularz de minimis.pdf 3275 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nabór wniosków o organizację stażu na podstawie promes stażowych

Logo EFEL
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu ogłasza nabór wniosków na organizację staży z promesą stażową w ramach środków Projektu niekonkurencyjnego pt. „Kompleksowo – zawodowo edycja III" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP.

 

Grupę docelową w projekcie stanowią osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP Zamość, w szczególności: osoby znajdujące się w trudnej sytuacji na rynku pracy oraz

  1. kobiet,
  2. osób młodych w wieku 18-29 lat,
  3. osób należących do grupy NEET,
  4. osób w wieku 55 lat i więcej,
  5. osób długotrwale bezrobotnych,
  6. osób z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności,
  7. osób odchodzących z rolnictwa,
  8. osoby którym udzielono ochrony czasowej w związku z wojną w Ukrainie.

Zapraszamy osoby bezrobotne zainteresowane organizacją stażu:

1. w wieku 55 lat i więcej,
2. kobiety ( w tym długotrwale bezrobotne oraz kobiety w wieku 18-29 lat),
3.
osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności.

Termin składania wniosków:

od 10 marca 2025 r. /do wyczerpania limitu wydanych promes/.


Wobec powyższego do składania wniosków zapraszamy organizatorów, którzy zainteresowani są organizacją staży, dla bezrobotnych spełniających powyższy warunek posiadających promesę stażową. Wnioski  z załączoną promesą prosimy składać w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy  w Zamościu w godzinach urzędowania (pok. Nr 28).

Tryb rozpatrywania wniosków:

Wnioski będą rozpatrywane na zasadach ustalonych w Zasadach opiniowania i rozpatrywania wniosków w sprawie odbycia przez bezrobotnego stażu u organizatora zamieszczonych na stronie internetowej Urzędu.

Ocena merytoryczna dokonywana jest pod warunkiem pozytywnej oceny formalnej wniosku. Wnioski zawierające uchybienia formalne będą kierowane do uzupełnienia, a rozpatrzenie nastąpi w okresie późniejszym.

             Więcej informacji można uzyskać pod numerami tel. /084/ 638-33-63/ 638 36 73.

*grupa osób bezrobotnych zainteresowanych organizacją stażu może ulec zmianie

Załączniki

Wniosek na staż FELU EFS+2025
Wniosek na staż FELU EFS+2025.pdf 500 KB
Zasady opiniowania i rozpatrywania wniosków w sprawie odbycia przez bezrobotnego stażu
Zasady opiniowania i rozpatrywania wniosków w sprawie odbycia przez bezrobotnego stażu.doc 258 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nieodpłatna pomoc prawna na terenie miasta Zamość

W 2025 roku na terenie m. Zamość działać będzie punkt nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punkt nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ:
PUNKT PROWADZONY PRZEZRADCÓW PRAWNYCH/ ADWOKATÓW
Adwokaci: styczeń, marzec, maj, lipiec, wrzesień, listopad
Radcowie Prawni: luty, kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, grudzień 
ul. Kamienna20(budynek Książnicy Zamojskiej),22-400 Zamość,
czynny od poniedziałku do piątku w godzinachod 12:00 do 16:00.
Rejestracja pod nr telefonu 722 364 992.
 
PUNKT NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ I NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO:
PUNKT PROWADZONY PRZEZ ORGANIZACJĘ POZARZĄDOWĄ
Stowarzyszenie Wspierania Aktywności „BONA FIDES" w Lublinie
ul. Niecała 4/5a, 20-080 Lublin
ul. Kamienna 20 (budynek Książnicy Zamojskiej), 22-400 Zamość
- nieodpłatna pomoc prawna- od poniedziałku do czwartku od 8:00 do 12:00
- nieodpłatne poradnictwo obywatelskie- piątek 8:00-12:00
Rejestracja pod nr telefonu 722 364 992. 
 
NIEODPŁATNA MEDIACJA
W 2025 roku nieodpłatną mediację prowadzić będzie punkt nieodpłatnej pomocy prawnej obsługiwany przez Adwokatów/Radców Prawnych, ul. Kamienna 20, 22-400 Zamość, czynny od 12:00 do 16:00.  
Dyżury mediatorów: 
Styczeń, marzec, maj, lipiec, wrzesień, listopad- każdy wtorek od 12:00 do 16:00- mediator- Barbara Januszewska.
Luty, kwiecień, czerwiec, sierpień, październik, grudzień- każdy poniedziałek od 12:00 do 16:00- mediator Anna Denis.
Więcej informacji nt. nieodpłatnej mediacji oraz rejestracja pod nr telefonu 722 364 992.
 
BENEFICJENCI POMOCY:
 
Z nieodpłatnej porady prawnej/ obywatelskiej może skorzystać każdy, kto nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, niezatrudniającym innych osób w ciągu ostatniego roku. 
Pomoc świadczona w punktach jest całkowicie bezpłatna, nie ma ograniczeń co do liczby uzyskanych porad przez jednego beneficjenta, z pomocy można skorzystać kilkukrotnie.  
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej.
Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu mogą otrzymać poradę przez telefon lub przez Internet. Bliższe informacje pod numerem telefonu podanym do zapisów. 
W celu uzyskania nieodpłatnej porady prawnej/obywatelskiej, osoby doświadczające trudności w  komunikowaniu się, powinny zgłosić taką potrzebę wykorzystując jedną z poniższych form kontaktu:

  • Poczta elektroniczną- obywatelski@zamosc.pl
  • Skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem telefonu- 722 364 992
  • Listowanie- Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego  Urzędu Miasta Zamość, ul. Rynek Wielki 13, 22-400 Zamość 
  • Za pomocą Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)

 Dodatkowe informacje na ten temat znajdują się na stronie:

https://zamosc.pl/page/107/nieodplatna-pomoc-prawna-nieodplatne-poradnictwo.html

Załączniki

NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA.pdf 1150 KB
NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE
NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE.pdf 1050 KB
NIEODPŁATNA MEDIACJA
NIEODPŁATNA MEDIACJA.pdf 544 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Obowiązujące stawki, kwoty i wskaźniki

Obowiązujące stawki, kwoty i wskaźniki (stan prawny na dzień 1 marca 2025 r.)
 

I. Zasiłki, stypendia, dodatki, świadczenia. [w złotych]

1. Zasiłki dla bezrobotnych:
podstawowy (100%) (art. 72 ust. 1): 
  • w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku
  • w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku


1.662,00 
1.305,20
obniżony (80%) (art. 72. ust. 2): 
  • w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku
  • w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku


1.329,60
1.044,20
podwyższony (120%) (art. 72 ust. 3): 
  • w okresie pierwszych 90 dni posiadania prawa do zasiłku
  • w okresie kolejnych dni posiadania prawa do zasiłku
 


1.994,40
1.566,30

 
2. Stypendia dla bezrobotnych w okresie odbywania:
szkolenia - 120 % zasiłku (art. 41 ust. 3) 1.994,40
przygotowania zawodowego dorosłych - 120 % zasiłku (art. 53g ust. 1) 1.994,40
stażu - 120 % zasiłku (art. 53 ust. 6) 1.994,40
kontynuowania nauki - 100% zasiłku (art. 55 ust. 1) 1.662,00
studiów podyplomowych - 20% zasiłku (art. 42a ust. 5) 332,40
3. Dodatek aktywizacyjny (do 50% zasiłku) – dla osób, które w okresie posiadania prawa do zasiłku dla bezrobotnych, podjęły zatrudnienie lub inną pracę zarobkową (art. 48 ust. 1)
831,00
 
4. Refundacja kosztów opieki nad dzieckiem lub osoba zależną (do 50 % zasiłku) bezrobotnemu posiadającemu co najmniej jedno  dziecko do 6 roku życia lub niepełnosprawne do 18 roku życia – w przypadku podjęcia zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, szkolenia, stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych (art. 61 ust. 1) 831,00
5. Świadczenie z tytułu wykonywania prac społecznie użytecznych (art. 73a ust. 3) min. 12,20/h
6. Świadczenie integracyjne - 120% zasiłku (art. 15 ust. 4 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym): 1.994,40
Zasiłki i świadczenia zostały zwaloryzowane od 1 czerwca 2024 r. o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2023 r. w stosunku do 2022 r., który wyniósł 111,4% (Komunikat Prezesa GUS z dnia 15 stycznia 2024 r. (M. P. poz. 22)). Od zasiłku dla bezrobotnych PUP opłaca składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe w łącznej wysokości - 27,52 % x, a od stypendiów za okres odbywania szkolenia, stażu lub przygotowania zawodowego dorosłych, dodatkowo na ubezpieczenie wypadkowe - 0,67 %, tj. w łącznej wysokości - 28,19% - kwotę składki na ubezpieczenie wypadkowe PUP oblicza stopą procentową obowiązującą go w danym roku składkowym.
Zgodnie z ustawą z dnia 13 stycznia 2022 r. o zmianie ustawy o zatrudnieniu socjalnym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 218), wysokość świadczenia integracyjnego została od 1 stycznia 2022 r. ustalona na poziomie 120% kwoty zasiłku dla bezrobotnych.

II. Maksymalne kwoty, jakie mogą być refundowane z Funduszu Pracy pracodawcom z tytułu zatrudnienia skierowanego bezrobotnego (miesięcznie - w zł.) w ramach:

1. Prac interwencyjnych (refundacja wynagrodzenia, nagród i składek na ubezpieczenia społeczne):

  • w pełnym wymiarze czasu pracy (1.662,00 + 325,59*) (art. 51 ust. 1)


1.987,59

  • w pełnym wymiarze - refundacja za co drugi miesiąc od kwoty minimalnego wynagrodzenia (4.666,00 + 914,07*) (art. 51 ust. 3)


5.580,07

2. Robót publicznych:

  • refundacja za każdy miesiąc [50 % przeciętnego wynagrodzenia + składki na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia podlegającego refundacji - (4.238,61 + 830,34*] (art. 57 ust. 1),


5.068,95

  • refundacja za co drugi miesiąc [100 % przeciętnego wynagrodzenia + składki (8.477,21  +  1.660,69*] (art. 57 ust. 2)


10.137,90

3. Jednorazowej refundacji pracodawcy kosztów opłacenia składek na ubezpieczenia społeczne:

  • za zatrudnionego przez okres co najmniej 12 miesięcy bezrobotnego (do 300 % minimalnego wynagrodzenia) (art. 47 ust. 3)


13.998,00

4. Refundacji za prace społecznie użyteczne (60% świadczenia z tytułu wykonywania prac społecznie użtecznych) (art. 73a ust. 5)   

max 7,32/h

5. Jednorazowej premii po przygotowaniu zawodowym dorosłych za każdy pełny miesiąc programu (art. 53j)

709,70

6. Premii za zatrudnienie bezrobotnego do 30 roku życia, który otrzymał bon stażowy (art. 66l ust. 4)

2.222,60

*/ składki na ubezpieczenia społeczne opłacane przez pracodawcę w wysokości od 16,93% do 19,59%, w zależności od wysokości  składki na ubezpieczenie wypadkowe, która wynosi od 0,67% do 3,33% lub 1,67% w przypadku płatników składek zatrudniających do 9 osób oraz płatników niepodlegających wpisowi do rejestru REGON.
Refundacji na ubezpieczenie wypadkowe podlega kwota w wysokości faktycznej opłacanej od refundowanego wynagrodzenia składki.

III. Środki na podjęcie działalności gospodarczej oraz wyposażenie stanowiska pracy dla bezrobotnego oraz pożyczka na sfinansowanie kosztów szkolenia, ryczałt z tytułu kosztów przejazdu - z Funduszu Pracy.

1. Przyznanie bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej:

  • działalności samodzielnej (do 600 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 46 ust. 1 pkt 2)

50.863,26

  • w ramach tworzonej spółdzielni socjalnej (do 600 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 46 ust. 1 pkt 3)

50.863,26

  • przystąpienie do spółdzielni socjalnej (do 600 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 46 ust. 1 pkt 3)

50.863,26

2. Refundacja pracodawcy kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla bezrobotnego (do 600 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 46 ust. 1 pkt 1)

50.863,26

3. Pożyczka dla bezrobotnego na sfinansowanie kosztów szkolenia (do 400 % przeciętnego wynagrodzenia) (art. 42)

33.908,84

4. Ryczałt z tytułu kosztów przejazdu do i z miejsca odbywania stażu przez bezrobotnego do 30 roku życia, który otrzymał bon stażowy (art. 66l ust. 6 pkt 1)

Maksymalna kwota miesięcznej transzy

max 889,40


max 148,70

Uwaga: przyznanie ww. środków może nastąpić pod warunkiem zawarcia (przed poniesieniem kosztów) umowy z powiatowym urzędem pracy (urząd pracy może zawrzeć umowę - pod warunkiem możliwości sfinansowania tych wydatków w ramach przyznanego na dany rok limitu na finansowanie programów na rzecz przeciwdziałania bezrobociu).

IV. Wynagrodzenia i składki.

1. Minimalne wynagrodzenie (obowiązuje od 1.01.2025 r.) 4.666,00xx
2. Przeciętne wynagrodzenie - ogółemxxx 8.477,21
3. Przeciętne wynagrodzenie z podziałem na kwartały  Informacja na stronie ZUS
4. Składka na Fundusz Pracy (obowiązuje od 1.01.2021 r.) 1,00%
5. Składka na Fundusz Solidarnościowy (od 1.01.2021 r.) 1,45%
6. Składka na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (od 1.01.2006 r.) 0,10%
7. Składka na ubezpieczenie zdrowotne (od 1.01.2008 r.) 9,00%


x ustawa z dnia 15 czerwca 2007 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 115, poz. 792);
xx od 01.01.2025 r. minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4.666,00 zł (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2024 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. (Dz. U. poz. 1362));
xxx przeciętne wynagrodzenie w IV kwartale 2024 r. wyniosło 8.477,21 zł (Komunikat Prezesa GUS z dnia 11 lutego 2025 r. w sprawie przeciętnego wynagrodzenia w czwartym kwartale 2024 r. (M. P. poz. 124)).

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Poradnictwo zawodowe

PORADNICTWO ZAWODOWE

 

Poradnictwo zawodowe ma na celu udzielanie pomocy:

  1. Osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w planowaniu i organizowaniu ich życia zawodowego poprzez udzielanie informacji zawodowych, porad, prowadzenie badań diagnostycznych w zakresie preferencji i predyspozycji zawodowych.
  2. Pracodawcom:
  • w doborze kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy
  • we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy przez udzielanie porad zawodowych

Usługi w zakresie poradnictwa zawodowego świadczą doradcy zawodowi w formie indywidualnej i grupowej. Doradca zawodowy pomaga ludziom mającym trudności z podjęciem lub realizacją decyzji zawodowej, jak też ludziom zamierzającym zmienić zawód lub podjąć działalność gospodarczą.

Doradca zawodowy w urzędzie pracy pomaga:

  • rozpoznać istniejące trudności w znalezieniu pracy oraz zwiększyć szanse podjęcia zatrudnienia
  • określić zainteresowania i predyspozycje zawodowe
  • wybrać odpowiedni rodzaj pracy lub kierunek szkolenia, czy przekwalifikowania
  • zaplanować ścieżkę kariery zawodowej
  • uzyskać szczegółowe informacje o zawodach, o rynku pracy

Skontaktuj się z doradcą zawodowym, jeśli:

  • zamierzasz zmienić dotychczasowy zawód
  • próby znalezienia pracy podejmowane przez Ciebie nie powiodły się
  • chcesz lepiej poznać siebie, swoje możliwości zawodowe i uzdolnienia
  • chcesz zdobyć umiejętności prezentowania siebie w rozmowie z pracodawcą
  • poszukujesz informacji na temat:
    • zadań i czynności wykonywanych w danym zawodzie
    • możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych
    • szans zatrudnienia w poszczególnych zawodach na lokalnym rynku pracy
     

    Szczegółowe informacje:

  • pokój nr 14  w siedzibie Urzędu, tel. (84) 638 33 58

 

Załączniki

Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - I kw. 2024
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - I kw. 2024.docx 14 KB
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - II kw. 2024
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - II kw. 2024.docx 14 KB
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - III kw_2024
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - III kw_2024.docx 13 KB
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - IV kw. 2024
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - IV kw. 2024.docx 14 KB
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - I kw. 2025
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - I kw. 2025.docx 14 KB
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - II kw. 2025
Wykaz spotkań w ramach poradnictwa zawodowego - II kw. 2025.docx 14 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

BLISKO LOKALNYCH PRZEDSIĘBIORCÓW – słodka historia z serca Zamościa

W ramach naszego cyklu „Nasi lokalni” przedstawiamy przedsiębiorczą kobietę Panią Halinę Kołtun, która z pasji do słodyczy prowadzi  Zamojską Manufakturę Słodyczy "Tęcza". https://www.facebook.com/zamojskamanufaktura

 Manufaktura powstała w listopadzie 2014 roku z dofinansowania z projektu  „Inicjatywa jest kobietą. ABC przedsiębiorczości V”, realizowanego przez Fundację Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.. Siedziba firmy mieści się na zamojskiej Starówce przy ul. Solnej 3.

W "Tęczy" produkowane są pyszne wyroby z karmelu – cukierki i lizaki, a także organizowane są warsztaty, podczas których grupy mogą samodzielnie tworzyć swoje słodkości. Dodatkowo w Manufakturze każdy może zobaczyć, jak powstają wyroby, co czyni wizytę  jeszcze bardziej wyjątkową!

Po roku działalności wprowadzono do oferty produkt flagowy "Krówkę Zamojską", przygotowywaną z najwyższej jakości składników. To słodkość, która zachwyca smakiem i zyskuje uznanie zarówno wśród klientów lokalnych jak i turystów. "Krówka Zamojska" to idealna pamiątka z wizyty w Zamościu, a także popularny wybór dla firm.

Pracodawca od początku swojej działalności współpracuje z Urzędem Pracy przy tworzeniu miejsc pracy w ramach prac interwencyjnych, doposażenia stanowiska pracy oraz organizując staże przygotowujące do zawodu karmelarza.

Zapraszamy do odwiedzenia Zamojskiej Manufaktury Słodyczy „Tęcza” !

Bardzo dziękujemy za spotkanie, życzymy dalszego rozwoju firmy i wielu słodkich sukcesów!

Przedsiębiorco!
Jeśli chcesz abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę - zadzwoń lub napisz. Zapraszamy do kontaktu: tel. 84 6383349, 84 6383366, e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl

Zdjęcie galerii artykułu: Zdjęcie przedstawia kolorowe cukierki wiszące na wystawie sklepu. - Kolorowe cukierki
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Statystyki i analizy - box

5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec stycznia 2025 r.

wykres statystyki

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Dołącz do III turnusu Dobrowolnej Zasadniczej Służby Wojskowej

Dla wszystkich, którzy myślą o związaniu swojej przeszłości z wojskiem lub chcą zdobyć cenne umiejętności militarne, otwiera się wyjątkowa możliwość. W Wojskowym Centrum Rekrutacji w Zamościu trwają zapisy na III turnus Dobrowolnej Zasadniczej Służby Wojskowej, który odbędzie się w dniach 17.03 - 12.04.2025 r. w 2 pułku rozpoznawczym w Hrubieszowie oraz 3 batalionie zmechanizowanym w Zamościu.


Dobrowolna Zasadnicza Służba Wojskowa składa się z dwóch etapów:


Szkolenie podstawowe – trwa 27 dni i obejmuje naukę podstaw wojskowego rzemiosła, a kończy się uroczystą przysięgą wojskową.


Szkolenie specjalistyczne – odbywa się w wybranej jednostce wojskowej i trwa do 11 miesięcy. W tym czasie ochotnicy doskonalą swoje umiejętności w wybranej specjalności wojskowej.


Służba ta daje możliwość rezygnacji na każdym etapie bez żadnych konsekwencji. Kandydaci mogą samodzielnie wybrać termin oraz miejsce szkolenia, co pozwala na dostosowanie służby do własnych planów i możliwości.


Elewi Dobrowolnej Zasadniczej Służby Wojskowej mogą liczyć na liczne korzyści, w tym:


    • atrakcyjne wynagrodzenie,
    • bezpłatne zakwaterowanie i wyżywienie,
    • kompletne umundurowanie,
    • pełne ubezpieczenie i opiekę medyczną,
    • możliwość zdobycia uprawnień i kwalifikacji,
    • pierwszeństwo w powołaniu do zawodowej służby wojskowej.

 

Chętni, którzy chcą złożyć wniosek, zapraszamy do Wojskowego Centrum Rekrutacji w Zamościu ul. Koszary 9, tel. 261-181-131.

Składając wniosek zabierz ze sobą do WCR Zamość:

    • dowód osobisty,
    • prawo jazdy (jeśli posiadasz),
    • oryginał świadectwa ukończenia ostatniej szkoły,
    • książeczkę wojskową / zdjęcie dowodowe.

Zapraszamy do Wojskowego Centrum Rekrutacji w Zamościu od poniedziału do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.

 

Link do strony internetowej

Strona na Facebooku

 

 

Załączniki

III turnus DZSW
III turnus DZSW.jpg 302 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nieodpłatna pomoc prawna na terenie powiatu zamojskiego

Nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie wraz z nieodpłatną mediacją na terenie powiatu zamojskiego

Na terenie powiatu zamojskiego działają punkty nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego,
w których świadczona jest także nieodpłatna mediacja. Punkty mieszczą się w budynku Starostwa Powiatowego w Zamościu,
przy ul. Przemysłowej 4 oraz w siedzibie Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Szczebrzeszynie, ul. Ogrodowa 14.

W punktach nieodpłatnego poradnictwa zapewniona jest obsługa osób niepełnosprawnych.

 

 

W budynkach zapewniony jest dostęp do punktów także osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

 

 Niepełnosprawni     1200px-Handicapped_Accessible_sign.svg.png

 

Nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługuje osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającej innych osób w ciągu ostatniego roku. Warunkiem udzielenia porady jest złożenie przez osobę uprawnioną pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej dodatkowo składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Przyjmowanie zgłoszeń na nieodpłatne porady odbywa się telefonicznie pod specjalnie wyznaczonym do tego celu numerem telefonu 602 66 44 24 w godzinach pracy urzędu, osobiście w pokoju 118 w budynku Starostwa Powiatowego w Zamościu, przy ul. Przemysłowej 4 lub pod adresem poczty elektronicznej pomoc.prawna@powiatzamojski.pl.
Porady udzielane są według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty.

Kobiety w ciąży przyjmowane są poza kolejnością.

Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie porad. Osobom, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się – po uprzednim zgłoszeniu ww. faktu pod wskazany nr telefonu oraz złożeniu ww. oświadczenia wraz ze wskazaniem okoliczności uzasadniających udzielenie porady poza punktem – mogą otrzymać poradę poza punktem, w miejscu zamieszkania lub może im zostać udzielona porada za pomocą środków porozumiewania się na odległość w umówionym terminie. Bliższe informacje udzielane są pod numerem telefonu podanym do rejestracji zgłoszeń.

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

  • poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo administracyjnym, lub
  • wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
  • sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa wyżej z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowo administracyjnym, lub
  • nieodpłatną mediację, lub
  • sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym zawiązanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.

Nieodpłatna mediacja obejmuje:

  • poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
  • przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
  • przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
  • przeprowadzenie mediacji;
  • udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.

Nieodpłatna mediacja nie obejmuje spraw, w których:

  • sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego;
  • zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.

 Nieodpłatna pomoc prawna udzielana osobom fizycznym – prowadzącym jednoosobową działalność  gospodarczą niezatrudniającym innych osób w ciągu ostatniego roku na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz. U. z 2021r., poz. 945 t.j.) jest pomocą de minimis. Podlega zatem regulacjom przewidzianym w ustawie z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U.
z 2021r., poz. 743). W związku z powyższym, podmiot ubiegający się o pomoc przed jej uzyskaniem powinien przedstawić:

  1. wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych,

albo:

 - oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie,

 - oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;

      2. informacje niezbędne do udzielenia pomocy, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis
w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. 2010 Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.

Osobom uprawnionym korzystającym z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przysługuje możliwość przekazania opinii o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub  świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim. Karta Pomocy – część B udostępniana jest osobom uprawnionym przez osobę udzielającą porady. Wypełniony druk opinii osoba uprawniona umieszcza w urnie znajdującej się w pobliżu punktu nieodpłatnych porad prawnych/nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. W przypadku udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego poza punktem lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość po udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim osoba uprawniona ma możliwość przekazania anonimowej opinii o udzielonej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczonym nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim pod numerem telefonu 602 66 44 24 lub na adres poczty elektronicznej: pomoc.prawna@powiatzamojski.pl lub listownie, na adres: Wydział Spraw Społecznych, Starostwo Powiatowe w Zamościu, ul. Przemysłowa 4, 22-400 Zamość.

HARMONOGRAM

udzielania nieodpłatnych porad prawnych oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:

I punkt, w którym świadczona jest nieodpłatna pomoc prawna wraz z nieodpłatną mediacją, prowadzony przez adwokatów:
Starostwo Powiatowe w Zamościu, ul. Przemysłowa 4, I piętro, pokój 115;

Poniedziałek – godz. 7:30 – 11:30

Wtorek – specjalizacja dyżuru „Prawo pracy i ubezpieczeń społecznych” - godz. 8:00 - 12:00

Środa – specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” - godz. 7:30 – 11:30

Czwartek - specjalizacja dyżuru „Prawo karne”– godz. 7:30 – 11:30

Piątek  – godz. 7:30 – 11:30;

II punkt, w którym świadczona jest nieodpłatna pomoc prawna wraz z nieodpłatną mediacją, prowadzony przez radców prawnych:
Starostwo Powiatowe w Zamościu, ul. Przemysłowa 4, I piętro, pokój 115;

Poniedziałek - specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” godz. 11:30 – 15:30

Wtorek – specjalizacja dyżuru „Prawo karne”- godz. 12:00 - 16:00

Środa – godz. 11:30 – 15:30

Czwartek- specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” – godz. 11:30 – 15:30

Piątek – godz. 11:30 – 15:30;

III punkt, w którym świadczona jest nieodpłatna pomoc prawna wraz z nieodpłatną mediacją, prowadzony przez Fundację Rozwoju Świadomości Obywatelskiej Experto Pro Bono z siedzibą w Zamościu

Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Szczebrzeszynie, ul. Ogrodowa 14;

Poniedziałek – Specjalizacja dyżuru „Pomoc osobom pokrzywdzonym przestępstwem”  godz. 14:00 - 18:00

Wtorek – godz. 10:00 – 14:00

Środa – Specjalizacja dyżuru „Pomoc ofiarom przemocy, przede wszystkim wobec kobiet i dzieci” - godz. 14:00 – 18:00

Czwartek – Specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” – godz. 12:00 – 16:00

Piątek – godz. 8:00 – 12:00

IV punkt, w którym świadczone jest nieodpłatne poradnictwo obywatelskie wraz z nieodpłatną mediacją, prowadzony przez Fundację Rozwoju Świadomości Obywatelskiej Experto Pro Bono z siedzibą w Zamościu

Starostwo Powiatowe w Zamościu, ul. Przemysłowa 4, I piętro, pokój 116;

Poniedziałek - Specjalizacja dyżuru „Nieodpłatna mediacja” - godz. 7:30 – 11:30

Wtorek – Specjalizacja dyżuru „Ochrona praw konsumentów” – godz. 8:00 – 12:00

Środa - Specjalizacja dyżuru „Kredyty, pożyczki (w tym chwilówki)  godz.  7:30 – 11:30

Czwartek – godz. 7:30 – 11:30

Piątek – godz.  7:30 – 11:30

Z dodatkowymi informacjami na temat nieodpłatnego poradnictwa można zapoznać się na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości

 

Załączniki

Karta_informacyjna_pomoc_osobom_pokrzywdzonym_przestepstwem
Karta_informacyjna_pomoc_osobom_pokrzywdzonym_przestepstwem.pdf 170 KB
Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa
Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa.pdf 1184 KB
Wzór oświadczenia, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej
Wzór oświadczenia, o którym mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.pdf 306 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Ujednolicony tekst ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej

  • Rozporządzenie
  • 2017.07.14
  • Dz.U.22.243
  • -
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej

Czym jest dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej?

Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej to forma wsparcia udzielana bezrobotnym, absolwentom CIS, absolwentom KIS lub niepozostającym w zatrudnieniu lub niewykonującym innej pracy zarobkowej opiekunom osoby niepełnosprawnej, którzy chcą rozpocząć własną działalność gospodarczą.

Kto może otrzymać dofinansowanie?

Dofinansowanie może otrzymać:

  • bezrobotny,
  • absolwent CIS,
  • absolwent KIS,
  • poszukujący pracy niepozostający w zatrudnieniu lub niewykonujący innej pracy zarobkowej opiekun osoby niepełnosprawnej, z wyłączeniem opiekunów osoby niepełnosprawnej pobierających świadczenie pielęgnacyjne lub specjalny zasiłek opiekuńczy na podstawie przepisów o świadczeniach rodzinnych, lub zasiłek dla opiekuna na podstawie przepisów o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, zwany dalej „opiekunem".

W jakiej wysokości środki można otrzymać?

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej, w tym na pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związanych z podjęciem tej działalności, mogą być przyznane w wysokości nie wyższej niż 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia.

Umowa o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej

Przyznanie dofinansowania jest dokonywane na podstawie umowy zawieranej ze starostą (działającym w jego imieniu dyrektorem powiatowego urzędu pracy).
Przyznane bezrobotnemu/absolwentowi CIS/absolwentowi KIS/opiekunowi środki stanowią pomoc de minimis w rozumieniu przepisów rozporządzenia Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie zastosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2023/2831 z 15.12.2023).

Do podstawowych obowiązków osoby, która otrzymała dofinansowanie należy:

  • prowadzenie działalności gospodarczej przez okres co najmniej 12 miesięcy oraz niezawieszanie jej wykonywania łącznie na okres dłuższy niż 6 miesięcy (do okresu prowadzenia działalności gospodarczej nie wlicza się okresu zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej),
  • niepodejmowanie zatrudnienia w okresie pierwszych 12 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.

Wniosek o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej

Wniosek o dofinansowanie  należy złożyć we właściwym – ze względu na miejsce zamieszkania, pobytu lub planowane miejsce prowadzenia działalności – powiatowym urzędzie pracy.

Wniosek o dofinansowanie może być uwzględniony, jeżeli jest kompletny i prawidłowo sporządzony, a starosta dysponuje środkami na jego sfinansowanie.

Wniosek o dofinansowanie zawiera m.in.:

  • kwotę wnioskowanych środków,
  • rodzaj planowanej działalności gospodarczej,
  • kalkulację kosztów związanych z podjęciem działalności, źródła ich finansowania,
  • szczegółową specyfikację wydatków do poniesienia w ramach wnioskowanych środków,
  • proponowaną formę zabezpieczenia zwrotu środków.

Szczegółowe warunki, jakie muszą spełnić ubiegający się o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej określa rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie dokonywania z Funduszu Pracy refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2022 r. poz. 243, z późn. zm.).

Uwaga: Każdy powiatowy urząd pracy może posiadać również swój wewnętrzny regulamin przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, dlatego prosimy o zapoznanie się z nim.
 

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy FELU EFS+

Załączniki

Wniosek_refundacja
Wniosek_refundacja.docx 85 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 58 KB
Oświadczenie poręczyciela
Oświadczenie poręczyciela.docx 58 KB
Arkusz oceny wniosku
Arkusz oceny wniosku.doc 47 KB
Rozliczenie_refundacji
Rozliczenie_refundacji.docx 62 KB
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy.xlsx 31 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

 
Środki na podjęcie działalności gospodarczej mogą być przyznane osobie bezrobotnej lub absolwentowi Centrów Integracji Społecznej lub Klubów Integracji Społecznej oraz opiekunowi, jeżeli:

  • Nie korzystał/a z bezzwrotnych środków z Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych funduszy publicznych na podjęcie działalności gospodarczej lub rolniczej, założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej.
  • Nie posiada/a wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, a w przypadku posiadania, działalność w ramach tego wpisu została zakończona w dniu przypadającym w okresie przed upływem co najmniej 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku (nie dotyczy opiekuna),
  • Nie podejmie zatrudnienia w okresie 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej oraz nie zawiesi jej wykonywania łącznie na okres dłuższy niż 6 miesięcy.
  • Nie był/a karana w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu w rozumieniu ustawy z dnia 06.06.1997r. Kodeks Karny.
  • Nie złożył/a wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej lub środków na przystąpienie do spółdzielni socjalnej lub założenie spółdzielni, do innego starosty.
  • w okresie ostatnich 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku nie odmówił/a bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy, lub innej formy pomocy określonej w ustawie oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, z własnej winy nie przerwał/a szkolenia, stażu, realizacji indywidualnego planu działania, udziału w ramach Programu Aktywizacja i Integracja, wykonywania prac społecznie użytecznych lub innej formy pomocy określonej w ustawie, po skierowaniu podjął/a szkolenie, przygotowanie zawodowe dorosłych, staż, prace społecznie użyteczne lub inną formę pomocy określoną w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004r. – o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 
W oparciu o przyznane środki można podjąć działalność produkcyjną, usługową, handlową za wyjątkiem:

    • udzielanej w zakresie działalności związanej z produkcją podstawową produktów wymienionych w załączniku I do Traktatu WE,
    • udzielanej dla działalności związanej z eksportem, jeżeli pomoc jest bezpośrednio związana z ilością wywożonych produktów, ustanowieniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucji lub wydatkami bieżącymi dotyczącymi działalności eksportowej,
    • do pomocy uwarunkowanej pierwszeństwem użycia towarów produkcji krajowej przed towarami importowanymi.

 
 
Wypłata przyznanych środków następuje na podstawie umowy zawartej z Bezrobotnym na wskazane przez niego osobiste konto bankowe.

  1. Osoba bezrobotna, która otrzymała środki na podjęcie działalności gospodarczej zobowiązana jest m.in. do:
    • wykorzystanie przyznanych środków zgodnie z przeznaczeniem,
    • prowadzenia działalności przez okres co najmniej 12 miesięcy,
    • dotrzymanie innych warunków umowy,
  2. W przypadku nie dotrzymania warunków umowy osoba bezrobotna, która otrzymała środki zobowiązana jest do zwrotu całej kwoty otrzymanych środków wraz z odsetkami ustawowymi, naliczonymi od dnia uzyskania środków, w ciągu 30 dni od daty doręczenia wezwania z Urzędu
  3. Osoba ubiegająca się o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej z Funduszu Pracy składa w Sekretariacie powiatowego urzędu pracy /pok.28/ wniosek /druki do pobrania na stronie internetowej: http://zamosc.praca.gov.pl/ zawierający szczegółowe informacje dotyczące planowanej działalności.
  4. Wszystkie złożone wnioski opiniowane są przez specjalnie powołaną Komisję, dopiero po uzyskaniu takiej opinii podejmowane są konkretne decyzje odnośnie przyznania środków.
  5. Maksymalna kwota nie może przekroczyć 6 krotnego przeciętnego wynagrodzenia
  6. Jako zabezpieczenie zwrotu przyznanych środków przyjmowane jest poręczenie 2 osób fizycznych osiągających stałe dochody brutto wynoszące miesięcznie w granicach
    4 800 zł – dotyczy każdej osoby poręczającej. W przypadku osób zamężnych wymagana jest zgoda współmałżonków. Współmałżonek wnioskodawcy także musi wyrazić zgodę.
    Dopuszczalne jest także poręczenie bankowe lub blokada lokaty terminowej zapewniającej 100% zwrot i odsetek. Przedmiotowe zabezpieczenie musi być złożone najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
  7. Środki na podjęcie działalności gospodarczej nie powinny być wykorzystane na sfinansowanie: budowy, remontów, zakup nieruchomości oraz opłat administracyjnych, skarbowych i czynszowych.
  8. Wykorzystanie przyznanych środków powinno nastąpić w okresie od dnia wpływu dofinansowania na konto bankowe bezrobotnego do upływu miesiąca od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
  9. Bezrobotny, która ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub prawo do zwrotu podatku naliczonego ma obowiązek zwrotu równowartości odzyskanego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług, podatku od zakupionych towarów i usług w ramach przyznanego dofinansowania.
  10. Osoba ubiegająca się o dotację nie może mieć wpisu do ewidencji działalności gospodarczej. Po wpis można wystąpić najwcześniej po dniu wpływu dotacji na konto bankowe.


Jako zabezpieczenie zwrotu dotacji przyjmowana jest jedna z następujących form: 

  • poręczenie dwóch osób fizycznych - dochody miesięczne w kwocie 4 500 zł brutto każdego poręczyciela
  • blokada lokaty terminowej

 
 
 

Załączniki

Oświadczenie współmałżonka poręczyciela
Oświadczenie współmałżonka poręczyciela.doc 23 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 58 KB
Kryteria w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz form zabezpieczenia zwrotu otrzymanych środków w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu
Kryteria w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej oraz form zabezpieczenia zwrotu otrzymanych środków w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu.doc 314 KB
Kryteria oceny i punktacja biznesplanów
Kryteria oceny i punktacja biznesplanów.doc 42 KB
Kryteria oceny i punktacja wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej
Kryteria oceny i punktacja wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej.doc 38 KB
Wniosek w sprawie przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej
Wniosek w sprawie przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej.doc 248 KB
Rozliczenie zakupów -wniosek
Rozliczenie zakupów -wniosek.doc 46 KB
Rozliczenie zakupów - szczegółowe zestawienie faktur
Rozliczenie zakupów - szczegółowe zestawienie faktur.xlsx 18 KB
Oświadczenie dla poręczyciela
Oświadczenie dla poręczyciela.doc 32 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Załączniki

Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.docx 42 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.xlsx 58 KB
Oświadczenie dla poręczycieli
Oświadczenie dla poręczycieli.docx 18 KB
Arkusz oceny wniosku
Arkusz oceny wniosku.doc 47 KB
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Wniosek o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.docx 22 KB
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP
Szczegółowe zestawienie do wniosku o rozliczenie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy FP.xlsx 16 KB
Formularz zgłoszenia oferty pracy
Formularz zgłoszenia oferty pracy.doc 74 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Klasyfikacja zawodów i specjalności

Czym jest klasyfikacja zawodów i specjalności?

Klasyfikacja zawodów i specjalności jest usystematyzowanym zbiorem zawodów i specjalności występujących na rynku pracy. Stanowi "spis z natury" zawodów zidentyfikowanych na rynku pracy. Klasyfikacja opracowana została w oparciu o Międzynarodowy Standard Klasyfikacji Zawodów ISCO-08. Aktualizowanie klasyfikacji, w celu dostosowania do zmian zachodzących na rynku pracy (polskim i europejskim), poprzez wprowadzanie do niej nowych zawodów/specjalności, odbywa się co 2-3 lata w drodze zmian rozporządzenia w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania.

Na potrzeby klasyfikacji zawodów i specjalności zawód został zdefiniowany jako zbiór zadań (czynności zawodowych) wyodrębnionych w wyniku społecznego podziału pracy, wykonywanych stale lub z niewielkimi zmianami przez poszczególne osoby i wymagających odpowiednich kompetencji (wiedzy i umiejętności), zdobytych w wyniku kształcenia lub praktyki). Natomiast specjalność zdefiniowano jako wynik podziału pracy w ramach zawodu, zawiera część czynności o podobnym charakterze (związanych z wykonywaną funkcją lub przedmiotem pracy), wymagających pogłębionej lub dodatkowej wiedzy i umiejętności, zdobytych w wyniku dodatkowego szkolenia lub praktyki.

Uwaga: Nie należy mylić zawodu i specjalności ze stanowiskiem pracy.
Przez  stanowisko pracy - rozumie się przestrzeń pracy, wraz z wyposażeniem w środki i  przedmioty pracy, w której pracownik lub zespół pracowników wykonuje pracę.

Czym nie jest klasyfikacja zawodów i specjalności?

Rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania nie reguluje kwestii dopuszczania do wykonywania zawodu i spełniania wymagań kwalifikacyjnych przez osoby oferujące swoje usługi w danym zawodzie na rynku pracy, nie reguluje też standaryzacji kształcenia, szkolenia i nadawania uprawnień kwalifikacyjnych przez podmioty oferujące te usługi (np. kursy lub szkolenia). Klasyfikacja, jest przede wszystkim narzędziem wykorzystywanym do potrzeb statystyki, zatrudnienia, pośrednictwa i poradnictwa zawodowego, prowadzenia badań, analiz, prognoz i innych opracowań dotyczących rynku pracy.

Rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania nie może być traktowane przez firmy szkoleniowe, zarejestrowane w bazie Rejestr Instytucji Szkoleniowych (usytuowanej na Wortalu PSZ), jako „podstawa prawna" kwalifikacji nabytych na szkoleniu/ kursie lub studiach podyplomowych czy nadania uprawnień do wykonywania zawodu. Również ewentualne powoływanie się przez firmy szkoleniowe na „zgodność z programem MRPiPS" swoich kursów czy szkoleń – jest niewłaściwe. Na Wortalu PSZ nie ma materiałów szkoleniowych - są tylko materiały zawodoznawcze: opisy zawodów i informacje o zawodach usytuowanych w klasyfikacji. Materiały te nie mają mocy prawnej, ale mogą być wykorzystane do przygotowania przez firmy szkoleniowe własnych programów szkoleń. Zgodna z klasyfikacją zawodów i specjalności może być tylko nazwa i symbol cyfrowy (kod) danego zawodu.

Informacja o klasyfikacji zawodów i specjalności - rys historyczny (wg. stanu na dzień 2 października 2024 r.) (pdf, 180 KB)

Metodologia  opracowania opisów zawodów 2024 r. (pdf, 215 KB) - obowiązuje od 1 stycznia 2025 r.

Wyszukiwarka opisów zawodów

Jak zgłosić nowy zawód?

Wnioskodawcą o wprowadzenie zmian do klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy mogą być urzędy obsługujące ministrów, urzędy centralne, stowarzyszenia zawodowe, partnerzy społeczni oraz inne podmioty prowadzące zorganizowaną działalność w obszarze gospodarki, rynku pracy, edukacji, merytorycznie właściwe dla danego zawodu lub specjalności.

Uwaga: Wnioskodawcą nie może być osoba fizyczna.

Wniosek powinien zawierać uzasadnienie celowości wprowadzenia zawodu do klasyfikacji, opis zawierający krótką syntezę zawodu i zadania zawodowe, a także informacje dotyczące wymaganego wykształcenia oraz regulacji prawnych danego zawodu, jeśli takie obowiązują.

Analogicznie, zgłosić można wniosek o wykreślenie z klasyfikacji zawodu lub zmiany nazwy zawodu czy zmiany usytuowania zawodu w innej grupie, wraz z uzasadnieniem jego celowości.

Zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), do każdego z wniosków wymagane jest dołączenie podpisanego Oświadczenia Wnioskodawcy – wzór w załączeniu.

Pliki do pobrania

Wniosek wraz z oświadczeniem należy kierować na adres:

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Departament Rynku Pracy
ul. Żurawia 4a
00-515 Warszawa
e-mail: sekretariat.drp@mrpips.gov.pl

Odnośniki do klasyfikacji i kluczy powiązań obowiązujące od 1 stycznia 2025 r.

  1. Klasyfikacja zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy - wg stanu na dzień 1 stycznia 2025 r. (pdf, 320 KB)
  2. Indeks alfabetyczny zawodów i specjalności klasyfikacji - wg stanu na dzień 1 stycznia 2025 r. (xlsx, 95 KB)
  3. Układ strukturalny KZiS wg. grup zawodów - wg. stanu na dzień 1 stycznia 2025 r. (pdf, 81 KB)
  4. Klucz powiązań KZiS z 2018 r. (zm. w 2021 2022 r.) a KZiS z 2024 r. - wg stanu na dzień 1 stycznia 2025 r. (xls, 446 KB)
  5. Klucz powiązań pomiędzy KZiS z 2018 r. z późn. zm. a Standardem ISCO-08 - wg stanu na dzień 1 stycznia 2025 r. (xls, 566 KB)
  6. Zawody szkolnictwa branżowego ujęte w KZiS z 2024 r. i wyodrębnione w nich kwalifikacje zawodowe - wg stanu na dzień 1 stycznia 2025 r. (xls, 139 KB)

Archiwalne wersje Klasyfikacji:

Odnośniki do klasyfikacji i kluczy powiązań obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2024 r.

  1. Klasyfikacja zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy - wg stanu na dzień 1 stycznia 2023 r. (pdf, 680 KB)
  2. Indeks alfabetyczny zawodów i specjalności klasyfikacji z 2018 r., zm. w 2021 r. oraz w 2022 r. - wg stanu na dzień 1 stycznia 2023 r. (xlsx, 92 KB)
  3. Układ strukturalny klasyfikacji z 2021 r. - grupy zawodów - wg stanu na dzień 1 stycznia 2023 r. (pdf, 187 KB)
  4. Klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności z 2018 r. i 2021 – wg stanu na dzień 1 stycznia 2023 r. (xls, 434 KB)
  5. Klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności z 2021 r. a Międzynarodowym standardem kwalifikacyjnym ISCO-08 – wg stanu na dzień 1 stycznia 2023 r. (xls, 551 KB)
  6. Zawody szkolnictwa branżowego ujęte w Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2021 r. i wyodrębnione w nich kwalifikacje zawodowe - wg stanu na dzień 1 stycznia 2023 r. (xls, 140 KB)

Odnośniki do klasyfikacji i kluczy powiązań obowiązujące od 1 stycznia 2022 r.

  1. Klasyfikacja zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy - wg stanu na dzień 1 stycznia 2022 r. (pdf, 827 KB)
  2. Alfabetyczny indeks zawodów i specjalności klasyfikacji z 2021 r. - wg stanu na dzień 1 stycznia 2022 r. (xlsx, 95 KB)
  3. Układ strukturalny klasyfikacji z 2021 r. - grupy zawodów - wg stanu na dzień 1 stycznia 2022 r. (pdf, 221 KB)
  4. Klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności z 2018 r. i 2021 – wg stanu na dzień 1 stycznia 2022 r. (xls, 430 KB)
  5. Klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności z 2021 r. a Międzynarodowym standardem kwalifikacyjnym ISCO-08 – wg stanu na dzień 1 stycznia 2022 r. (xls, 546 KB)
  6. Zawody szkolnictwa branżowego ujęte w Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2021 r. i wyodrębnione w nich kwalifikacje zawodowe - wg stanu na dzień 1 stycznia 2022 r. (xls, 133 KB)

Odnośniki do klasyfikacji i kluczy powiązań obowiązujące od 1 stycznia 2017 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.

  1. Klasyfikacja zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2014 r. – tekst jednolity (Dz. U. z 2018 r. poz. 227) – wg stanu na dzień 25 stycznia 2018 r. (pdf, 613 KB)
  2. alfabetyczny indeks zawodów i specjalności z Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2014 r. – wg stanu na dzień 25 stycznia 2018 r. (pdf, 847 KB)
  3. klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności 2010 a Klasyfikacją zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2014 r. – wg stanu na dzień 25 stycznia 2018 r. (pdf, 1,33 MB)
  4. klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2014 r.  zm. a Międzynarodowym standardem kwalifikacyjnym ISCO-08 – wg stanu na dzień 25 stycznia 2018 r. (pdf, 1,75 MB)
  5. układ strukturalny Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2014 r.– grupy zawodów - wg stanu na dzień 25 stycznia 2018 r. (pdf, 322 KB)
  6. zawody szkolne ujęte w Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2014 r. – tekst jednolity (Dz. U. z 2018 r. poz. 227) i wyodrębnione w nich kwalifikacje zawodowe - wg stanu na dzień 25 stycznia 2018 r. (pdf, 394 KB)
  7. przyporządkowanie kwalifikacji do zawodów szkolnych ujętych w klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy 2014 r.– tekst jednolity (Dz. U. z 2018 r. poz. 227) - wg stanu na dzień 25 stycznia 2018 r. (pdf, 389 KB)

Odnośniki do klasyfikacji zawodów i specjalności 2014 r. oraz kluczy powiązań obowiązujących od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2016 r.

  1. alfabetyczny indeks zawodów i specjalności klasyfikacji z 2014 r. - wg stanu na dzień 22 grudnia 2014 r. (pdf, 848 KB)
  2. klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności z 2010 a Klasyfikacją zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2014 r. - wg stanu na dzień 29 grudnia 2014 r. (pdf, 1,27 MB)
  3. klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności na potrzeby
    rynku pracy z 2014 r. a Międzynarodowym standardem kwalifikacyjnym ISCO-08 - wg stanu na dzień 29 grudnia 2014
    (pdf, 1,55 MB)
  4. układ strukturalny Klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy z 2014 r.- grupy zawodów - wg stanu na dzień 13 listopada 2014 r. (pdf, 362 KB)
  5. zawody szkolne ujęte w klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy i wyodrębnione w nich kwalifikacje zawodowe - wg stanu na dzień 13 listopada 2014 r. (pdf, 422)
  6. przyporządkowanie kwalifikacji do zawodów szkolnych ujętych w klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy - wg stanu na dzień 13 listopada 2014 r. (pdf, 471 KB)

Odnośniki do klasyfikacji zawodów i specjalności z 2010 r. oraz kluczy powiązań – klasyfikacja obowiązywała do 31 grudnia 2014 r.

  1. alfabetyczny indeks zawodów i specjalności klasyfikacji z 2010r. z późn. zm. - wg stanu na dzień 12 listopada 2012 r. (pdf, 810 KB)
  2. klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności z 2007 i 2010 z późn. zm. – wg stanu na dzień 12 listopada 2012 r. (pdf, 1,39 MB)
  3. klucz powiązań między Klasyfikacją zawodów i specjalności z 2010 r. z późn. zm. a Międzynarodowym standardem kwalifikacyjnym ISCO-08 (pdf, 387 KB)
  4. układ strukturalny klasyfikacji z 2010r. z późn. zm.- grupy zawodów - wg stanu na dzień 12 listopada 2012 r. (pdf, 325 KB)

Publikacje

Opisy grup zawodów

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Podejmowanie pracy w Polsce przez obywateli UE/EFTA

Praca w Polsce

Obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii (EFTA) mogą podejmować zatrudnienie w Polsce bez konieczności posiadania zezwolenia na pracę.

Jak znaleźć pracę w Polsce?

W Polsce można szukać pracy we własnym zakresie, składając życiorysy wraz z listami motywacyjnymi do wybranych pracodawców lub za pośrednictwem:

  • sieci EURES (Europejskiej Sieci Służb Zatrudnienia), założonej przez Komisję Europejską, którą tworzą publiczne służby zatrudnienia oraz inne uprawnione organizacje, a która ma na celu wspieranie mobilności pracowników w państwach członkowskich UE lub EFTA. Każdy obywatel tych państw może skorzystać z usług sieci, do których należy unijne pośrednictwo pracy oraz informowanie o warunkach życia i pracy na terenie tych państw. Oferty pracy w Polsce publikowane są na Europejskim Portalu Mobilności Zawodowej, na którym znajdują się oferty pracy z wszystkich publicznych służb zatrudnienia z państw członkowskich UE i EFTA oraz innych członków i partnerów EURES dlatego też znaleźć tam można oferty pracy z polskich powiatowych urzędów pracy oraz Ochotniczych Hufców Pracy;
  • powiatowych urzędów pracy, które zamieszczają oferty pracy w Centralnej Bazie Ofert Pracy. Aby skorzystać ze wszystkich ofert pracy będących w dyspozycji powiatowego urzędu pracy, należy zarejestrować się w tym urzędzie jako bezrobotny lub poszukujący pracy. Rejestracja umożliwi dostęp również do tych ofert pracy, w których dane polskiego pracodawcy zostały podane do wiadomości urzędu, którego zadaniem jest wybranie odpowiednich kandydatów do pracy i skierowanie ich do pracodawcy;
  • Ochotniczych Hufców Pracy (OHP), które prowadzą pośrednictwo pracy głównie dla młodzieży a oferty pracy można znaleźć w Bazie „Pośrednictwo pracy” Ochotniczych Hufców Pracy oraz w Centralnej Bazie Ofert Pracy;
  • agencji zatrudnienia, świadczących pośrednictwo pracy w tym kierowanie osób do pracy u pracodawców zagranicznych oraz kierowanie cudzoziemców do zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej do podmiotów prowadzących działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, poradnictwa zawodowego, doradztwa personalnego oraz pracy tymczasowej. Podstawą legalnej działalności agencji zatrudnienia na terytorium Polski jest uzyskanie wpisu do Krajowego Rejestru Agencji Zatrudnienia (KRAZ) potwierdzonego certyfikatem. Wpisu do rejestru dokonuje marszałek województwa właściwy ze względu na adres siedziby podmiotu. Zabrania się pobierania od osób, dla których agencja zatrudnienia poszukuje zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej lub, którym udziela pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu i miejsca zatrudnienia, opłat innych niż opłata z tytułu kierowania do pracy za granicę u pracodawców zagranicznych za: dojazd i powrót osoby skierowanej, wydanie wizy, badania lekarskie i tłumaczenie dokumentów. Opłaty te mogą być pobierane z tytułu faktycznie poniesionych kosztów związanych ze skierowaniem do pracy za granicą – pod warunkiem wyspecyfikowania tych opłat w umowie zawartej z osobą kierowaną do pracy za granicą. Wykaz podmiotów wpisanych do KRAZ znajduje się na stronie internetowej https://stor.praca.gov.pl/portal/#/kraz . Oferty pracy agencji zatrudnienia można znaleźć na stronach internetowych tych agencji;
  • podmiotów uprawnionych do prowadzenia pośrednictwa pracy bez posiadania wpisu do Rejestru Agencji Zatrudnienia czyli przedsiębiorców zagranicznych z państw członkowskich UE oraz EFTA, posiadających uprawnienia wydane w państwie pochodzenia i świadczących na terytorium Polski usługi z zakresu pośrednictwa pracy (z wyłączeniem pracy tymczasowej) na mocy złożonego Marszałkowi Województwa zawiadomienia;
  • portali internetowych prowadzonych przez podmioty, które prowadzą pośrednictwo pracy w formie gromadzenia w postaci dokumentu elektronicznego i udostępniania informacji o ofertach pracy za pośrednictwem systemów teleinformatycznych. Takie podmioty są zwolnione z posiadania wpisu do Rejestru Agencji Zatrudnienia.

Pracodawcy polscy jak również podmioty zajmujące się pośrednictwem pracy w Polsce publikują oferty pracy w prasie, Internecie lub w swoich siedzibach oraz za pośrednictwem innych form komunikacji np. mediów społecznościowych.

Większość gazet codziennych, zarówno ogólnopolskich jaki i lokalnych, zawiera specjalne rubryki z ogłoszeniami o pracy.

Więcej informacji

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Oferty pracy

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nabór wniosków o skierowanie na szkolenie grupowe



Projekt niekonkurencyjny pt. „Kompleksowo - zawodowo edycja II" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP

Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu informuje, że prowadzi nabór kandydatów na szkolenie grupowe w zakresie:

Eko-kucharz z egzaminem czeladniczym

 Szkolenie realizowane będzie w ramach projektu niekonkurencyjnego pt. „Kompleksowo - zawodowo edycja II" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa - projekty PUP.
 
Udział w szkoleniu umożliwia uczestnikowi projektu zdobycie nowych kwalifikacji zgodnych z jego potencjałem i uprawnia do otrzymania stypendium szkoleniowego oraz refundacji kosztów dojazdu na szkolenie.
 
Już dziś skontaktuj się że swoim doradcą klienta!
 
Charakterystyka osób, które mogą ubiegać się o skierowanie na szkolenie: 
 
Grupę docelową w projekcie stanowią osoby bezrobotne zarejestrowane
w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu.
Wsparcie w głównej mierze skierowane jest do osób znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem:

  1. kobiet,
  2. osób młodych w wieku 18-29 lat,
  3. osób należących do kategorii NEET,
  4. osób w wieku 55 lat i więcej,
  5. osób długotrwale bezrobotnych,
  6. osób z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności,
  7. osób odchodzących z rolnictwa
  8. osób, którym udzielono ochrony czasowej w związku z wojną w Ukrainie.

 
W przypadku uczestnictwa w szkoleniu osób posiadających orzeczony stopień niepełnosprawności lub o ograniczonej mobilności, instytucja szkoleniowa zobowiązana będzie do uwzględnienia wymagań w zakresie rodzaju niepełnosprawności tych osób, tj. dostosowania sposobu prowadzenia szkolenia oraz potencjału technicznego i kadrowego do skierowanych osób niepełnosprawnych lub
o ograniczonej mobilności. W przypadku uczestnictwa w szkoleniu osób ze szczególnymi potrzebami instytucja szkoleniowa zapewnieni tym osobom dostęp architektoniczny, cyfrowy, informacyjno - komunikacyjny, zgodnie z art. 6 ustawy
z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Ponadto Instytucja szkoleniowa zostanie zobowiązana do działania zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób
z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości kobiet i mężczyzn.
 
Dodatkowe informacje udzielane są w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu pok. Nr 18 II piętro, tel. /84/ 638 33 61, /84/ 638 32 61 lub u doradcy klienta.

 

Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi

Powierzenie pracy cudzoziemcowi na podstawie oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy jest procedurą uproszczona, nazywaną także "procedurą oświadczeniową". Pozwala ona obywatelowi jednego z 5 państw: Republiki Armenii, Republiki Białorusi, Republiki Gruzji, Republiki Mołdawii i Ukrainy wykonywać pracę w Polsce przez 24 miesiące bez konieczności uzyskania zezwolenia na pracę, w zakresie, w jakim nie jest wydawane zezwolenie na pracę sezonową, czyli innym niż wskazane w rozporządzeniu

Warunkiem skorzystania z procedury uproszczonej jest uzyskanie przez pracodawcę wpisu oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń w powiatowym urzędzie pracy oraz posiadanie przez cudzoziemca dokumentu potwierdzającego tytuł pobytowy w RP, uprawniającego go do wykonywania pracy na terytorium RP.
 
UWAGA: W dniu 29 stycznia 2022 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o cudzoziemcach oraz niektórych innych ustaw, które wydłużyły możliwość wykonywania pracy przez cudzoziemca na podstawie oświadczenia z 6 do 24 miesięcy.

Zgodnie z nowymi przepisami każdy pracodawca, który chce skorzystać z procedury oświadczeniowej może wystąpić o wpis oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń na okres nie dłuższy niż 24 miesiące niezależnie od tego czy cudzoziemiec pracował lub pracuje na podstawie oświadczenia. Nie ma także przeszkód aby bezpośrednio po zakończeniu pracy na podstawie oświadczenia dany pracodawca złożył kolejne oświadczenie dla tego samego cudzoziemca. Nie ma wymogu zachowywania przerw pomiędzy oświadczeniami.

Procedura rejestracji

  • Pracodawca składa oświadczenie w powiatowym urzędzie pracy właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce pobytu stałego - siedziba dotyczy osób prawnych, a pobyt stały osób fizycznych.
  • Składając oświadczenie do rejestracji, pracodawca przedstawia dowód dokonania wpłaty w wysokości 100 zł, oświadczenie o niekaralności, ważny dokument tożsamości, kopię wszystkich wypełnionych stron ważnego dokumentu podróży cudzoziemca lub kopię innego ważnego dokumentu tożsamości cudzoziemca, a jeżeli cudzoziemiec nie przebywa na terytorium RP – kopię stron dokumentu podróży z danymi osobowymi cudzoziemca.
  • Pracownik powiatowego urzędu pracy wpisuje oświadczenie do ewidencji lub w drodze decyzji administracyjnej odmawia wpisu. Wpisanie do ewidencji następuje w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia, chyba że prowadzone jest postępowanie wyjaśniające – wówczas wpisanie następuje do 30 dni.
  • Starosta wydaje decyzję odmowną zawsze, gdy podmiot powierzający pracę był karany w związku z powierzeniem pracy cudzoziemcom, tj. dopuścił się przestępstw lub poważnych naruszeń przepisów w zakresie zatrudniania cudzoziemców lub niektórych przepisów Kodeksu Karnego.
  • Starosta może także odmówić wpisu do ewidencji oświadczeń, jeżeli z okoliczności wynika, że oświadczenie jest składane dla pozoru, będzie wykorzystane przez cudzoziemca w celu innym niż praca deklarowana w oświadczeniu lub podmiot powierzający pracę nie dopełnia obowiązków związanych z prowadzeniem działalności lub powierzaniem pracy w szczególności, m.in.: nie posiada środków na pokrycie zobowiązań wynikających z powierzenia pracy, nie prowadzi działalności uzasadniającej powierzenie pracy, zalega z odprowadzaniem składek m.in. na ubezpieczenie społeczne, zalega z uiszczeniem podatków.
  • W przypadku decyzji odmownej, podmiot ma możliwość odwołania się od organu drugiej instancji - ministra właściwego do spraw pracy, czyli Ministra Rodziny i Polityki Społecznej.
  • Podobnie jak do tej pory, samo oświadczenie nie jest wystarczające do legalnej pracy w Polsce – cudzoziemiec musi jeszcze posiadać tytuł pobytowy pozwalający na pracę (np. odpowiednia wiza lub zezwolenie na pobyt czasowy, przebywanie w ruchu bezwizowym do 90 dni w ciągu kolejnych 180 dni).

Obowiązki pracodawcy w związku z powierzaniem pracy na podstawie oświadczenia

  • Pracodawca, którego oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi zostało wpisane do ewidencji oświadczeń, ma obowiązek poinformować pisemnie powiatowy urząd pracy o podjęciu pracy przez cudzoziemca w terminie 7 dni od daty rozpoczęcia pracy wskazanej w oświadczeniu.
  • Pracodawca ma obowiązek zawarcia umowy pisemnej z cudzoziemcem, a wcześniej przedstawić mu jej tłumaczenie na język zrozumiały dla cudzoziemca zgodnie z warunkami określonymi w oświadczeniu. W umowie podmiot jest zobowiązany uwzględnić warunki zawarte w oświadczeniu.
  • W Polsce możliwe jest wykonywanie pracy na podstawie różnych umów (m.in. umowy o pracę, zlecenia, umowy o dzieło). Rodzaj umowy wiąże się z charakterem pracy oraz zakresem praw i obowiązków. Najwięcej praw i najszerszą ochronę daje pracownikowi umowa o pracę.
  • W przypadku umowy o pracę cudzoziemiec ma prawo do co najmniej minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w Polsce (obecnie – 4.666,00 zł brutto); Minimalna stawka godzinowa w Polsce obecnie wynosi 30,50 zł brutto (dotyczy m.in. umów zlecenia, nie dotyczy umów o dzieło).
  • Pracodawca ma obowiązek przestrzegania wszystkich obowiązków wynikających z powierzania pracy, takich samych jak w przypadku polskich pracowników (np. zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych w ciągu 7 dni, gdy dana umowa podlega ubezpieczeniom, np. umowa o pracę, zlecenia czy agencyjna), a także obowiązków związanych z zatrudnieniem cudzoziemca wynikających z innych przepisów (np. przechowywanie kopii dokumentu pobytowego cudzoziemca). Za niedopełnienie powyższych obowiązków grożą sankcje.
  • Pracodawca ma obowiązek sprawdzenia ważności i skopiowania dokumentu uprawniającego cudzoziemca do pobytu w Polsce - UWAGA! Pracodawca nie może zabrać oryginałów Twoich dokumentów!

Kontynuacja pracy cudzoziemca, który pracował na podstawie oświadczenia

Gdy po upływie 3 miesięcy pracy cudzoziemca na podstawie oświadczenia podmiot chce kontynuować z nim współpracę w oparciu o umowę o pracę i na warunkach nie gorszych niż określone w oświadczeniu, może złożyć do wojewody wniosek o wydanie zezwolenia na pracę (lub cudzoziemiec wniosek o wydanie zezwolenia na pobyt i pracę). Zezwolenie takie wydawane jest w trybie uproszczonym, tj. z pominięciem tzw. testu rynku pracy. W takim przypadku cudzoziemiec będzie mógł legalnie wykonywać pracę na rzecz ww. pracodawcy w okresie oczekiwania na decyzję w sprawie zezwolenia. Z powyższego rozwiązania można korzystać tylko wtedy, gdy przed złożeniem wniosku o wydanie zezwolenia praca cudzoziemca na rzecz ww. podmiotu na podstawie oświadczenia (zarejestrowanego przez ww. podmiot) była wykonywana na podstawie umowy o pracę.
 
W trakcie pracy na oświadczeniu cudzoziemiec może zmienić pracodawcę. Nowy pracodawca musi jednak uzyskać dla cudzoziemca nowy dokument dopuszczający do rynku pracy. Cudzoziemiec może wykonywać pracę wyłącznie na rzecz pracodawcy wskazanego w zezwoleniu / oświadczeniu!

Sytuacje, w których nie jest wymagane uzyskanie nowego oświadczenia

  • zmiana siedziby lub miejsca stałego pobytu, nazwy lub formy prawnej podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi;
  • przejęcie zakładu pracy lub jego części przez innego pracodawcę;
  • przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę;
  • zawarcie przez podmiot powierzający wykonywanie pracy i cudzoziemca umowy o pracę zamiast umowy cywilnoprawnej;
  • cudzoziemiec jest pracownikiem tymczasowym agencji pracy tymczasowej i zostaje skierowany do pracy w innym miejscu (u innego pracodawcy użytkownika) - jeśli nie zmieniły się pozostałe warunki pracy. 

UWAGA! Przed podjęciem współpracy z pracodawcą, sprawdź jego wiarygodność (możesz sprawdzić jego firmę w Internecie lub bazie REGON  i KRS). Jeśli pracę powierza Ci polska agencja pracy tymczasowej, sprawdź na stronie: stor.praca.gov.pl, czy posiada wymagany certyfikat.

Wzory dokumentów 

  1. Oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
  2. Oświadczenie podmiotu działającego jako agencja pracy tymczasowej o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi w charakterze pracownika tymczasowego
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nabór wniosków o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego dla absolwentów CIS

Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu ogłasza nabór wniosków o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego dla absolwentów CIS
 
 
Termin składania wniosków:
Od 24 stycznia 2025 r. do wyczerpania limitu środków
 
Termin rozpatrzenia wniosków:
W ciągu 30 dni od dnia wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Zamościu
 
Wysokość kwoty do rozdysponowania w ramach ogłoszonego naboru:
91 260,00 zł.
 
Powiatowy Urząd Pracy w Zamościu zastrzega sobie prawo do zmiany kwot limitu
w ogłoszonym naborze.
 
Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zamościu w godzinach pracy Urzędu.
 
Tryb rozpatrywania wniosków:
Wnioski będą rozpatrywane w trybie ciągłym.
Wnioski będą przyjmowane do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na tę formę wsparcia.
 
Refundacja części wynagrodzenia brutto i składek ZUS (około 1 733,57 zł) przez okres 6 miesięcy.
Centrum/Pracodawca wnioskując o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego zobowiązany będzie, po okresie 6 miesięcznej refundacji, do dalszego utrzymania zatrudnienia skierowanego bezrobotnego przez okres co najmniej
1 miesiąca.
 
 
Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 19 i 20 lub pod numerami tel. /84/ 638-33-60, /84/ 638 33 40.
 

Załączniki

Wniosek o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego
Wniosek o zorganizowanie zatrudnienia wspieranego.doc 114 KB
Formularz o pomocy de minimis
Formularz o pomocy de minimis.xlsx 58 KB
Zgłoszenie krajowej oferty pracy
Zgłoszenie krajowej oferty pracy.doc 92 KB
Klauzula informacyjna RODO
Klauzula informacyjna RODO.doc 37 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nasi Lokalni - Interkres

W ramach cyklu „NASI LOKALNI" odwiedziliśmy rodzinną, wyjątkową firmę - INTERKRES SMYK SPÓŁKA JAWNA w Sitańcu https://interkres.pl/
 
Firma została założona w 1991r. i na początku prowadzona była przez dwóch wspólników. Zaczynała od handlu tkaninami i półfabrykatami, następnie została uruchomiona produkcja prostych mebli tapicerowanych by z czasem tworzyć skomplikowane produkty dla czołowych światowych marek. Tworzy meble tradycyjne i nowoczesne, sprawdzające się w wielu przestrzeniach. Dzięki wysokiej jakości oraz staranności wykonania, produkty cieszą się dużym uznaniem w kraju i poza jego granicami.
Firma wyposażyła już kilka wielkich korporacji swoimi produktami między innymi siedzibę Google w Warszawie.
 
INTERKRES to prężnie rozwijająca się firma, która tworzy nowe miejsca pracy, korzystając także ze wsparciu Urzędu przy tworzenie i doposażaniu tych miejsc pracy. Aktualnie zatrudnia 30 osób i do swojego zespołu poszukuje krojczych/szwaczki.
Szczegóły tej oferty dostępne są na stronie Urzędu https://zamosc.praca.gov.pl/
Osoby zainteresowane pracą w tej branży zapraszamy do kontaktu !
 
Bardzo dziękujemy za spotkanie. Życzymy dalszego rozwoju firmy, wielu sukcesów i oczywiście dalszej, dobrej współpracy z Urzędem.
 
 
Przedsiębiorco
Jeśli chcesz, abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę – zadzwoń lub napisz do nas:
 tel. 84 6383349, 84 6383366
 e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl
 
Zdjęcie galerii artykułu: Asortyment sklepowy Interkress - Asortyment sklepowy Interkress
Informacje o publikacji dokumentu


Print Drukuj

Nasi Lokalni - „ZDI” Sp. z o.o.

Na kolejną wizytę z cyklu „ Nasi Lokalni' udaliśmy się do „ZDI" Sp. z o.o. z siedzibą w Zamościu ul. Kiepury 6 oraz biurami w Lublinie i Rzeszowie.
„ZDI" od ponad 30 lat prężnie działa na rynku krajowym i specjalizuje się w kompleksowej obsłudze inwestycji w zakresie doradztwa, zastępstwa inwestorskiego, realizacji projektów oraz nadzoru inwestorskiego i autorskiego. Firma działa w sektorach infrastruktury drogowej i kolejowej, ochrony środowiska oraz budownictwa kubaturowego. Prowadzi również Pracownię Projektową, która zajmuje się projektowaniem wielobranżowym budynków, przestrzeni publicznych, infrastruktury technicznej jak również projektowaniem dróg i mostów. Firma wykonuje także audyty energetyczne oraz realizuje zadania w zakresie obsługi geodezyjnej inwestycji, nadzoru geodezyjnego, fotogrametrii lotniczej oraz inspekcji termowizyjnych.

 „ZDI" dzięki profesjonalnej kadrze, która obecnie liczy 164 pracowników oraz wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu kontraktów zapewnia kompleksową obsługę  na wszystkich etapach realizacji inwestycji.

Jesteśmy pod dużym wrażeniem imponującej listy dotychczas zrealizowanych przez firmę inwestycji. Zachęcamy do odwiedzenia strony firmy https://zdi.pl  i obejrzenia przykładowych projektów realizowanych przez  ZDI sp. z o.o.

Aktualnie firma poszukuje do swojego zespołu nowych pracowników na stanowiska:
  • Specjalista ds. sprawozdawczości,
  • Asystent geodety,
  • Inspektor nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej.
Szczegółowe informacje o tych ofertach można pozyskać kontaktując się z firmą.

Bardzo dziękujemy za spotkanie. Życzymy dalszego rozwoju firmy, wielu sukcesów i oczywiście dalszej, dobrej współpracy z Urzędem.
 
Przedsiębiorco !
Jeśli chcesz, abyśmy odwiedzili i zaprezentowali również Twoją firmę – zadzwoń lub napisz do nas!
  • tel. 84 6383349, 84 6383366
  • e-mail: posrednictwo@pup-zamosc.pl

 
Zdjęcie galerii artykułu: Prokurent Pan Jan Szymanik i Wiesława Mendel pośrednik pracy - zdj. 01&imagePreview=1
Informacje o publikacji dokumentu


Informacje szczegółowe urzędu

Print Drukuj

Dofinansowanie studiów podyplomowych

Czym jest dofinansowanie studiów podyplomowych?

Dofinansowanie studiów podyplomowych umożliwia pogłębienie wiedzy i zdobycie nowych umiejętności, dzięki czemu osoba poszukująca pracy może zwiększyć swoje szanse na rynku pracy. Dofinansowanie skierowane jest do osób bezrobotnych zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy.

Urząd pracy może sfinansować do 100% kosztów studiów podyplomowych, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia. Za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów  osoba bezrobotna otrzyma stypendium w wysokości 20% zasiłku dla bezrobotnych.

Studia podyplomowe są formą kształcenia, na którą są przyjmowani kandydaci posiadający co najmniej kwalifikacje uzyskane na studiach pierwszego stopnia, zakończone uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata lub inżyniera potwierdzone odpowiednim dyplomem. Studia podyplomowe prowadzone są na uczelni, w instytucie naukowym Polskiej Akademii Nauk, instytucie badawczym lub Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Studia podyplomowe trwają nie krócej niż dwa semestry i kończą się uzyskaniem kwalifikacji podyplomowych.

Kto może skorzystać z dofinansowania studiów podyplomowych?

Z dofinansowania studiów podyplomowych może skorzystać zarejestrowana w urzędzie pracy:
  • osoba bezrobotna,
  • osoba poszukująca pracy:
    • będąca w okresie wypowiedzenia stosunku pracy lub stosunku służbowego, z winy pracodawcy,
    • pracująca u pracodawcy w stanie upadłości lub likwidacji,
    • otrzymująca świadczenia socjalne na urlopie górniczym lub górniczy zasiłek socjalny,
    • uczestnicząca w indywidualnym programie integracji lub zajęciach Centrum Integracji Społecznej,
    • będąca żołnierzem rezerwy,
    • pobierająca rentę szkoleniową,
    • pobierająca świadczenie szkoleniowe wypłacane przez pracodawcę,
    • będąca domownikiem lub małżonkiem rolnika, szukającym pracy poza rolnictwem i podlegająca ubezpieczeniu społecznemu,
  • pracująca w wieku 45 lat i powyżej.

Co należy zrobić, żeby otrzymać dofinansowanie studiów podyplomowych?

Aby otrzymać dofinansowanie studiów podyplomowych należy złożyć wniosek o dofinansowanie kosztów tych studiów oraz dokumenty wymagane we właściwym dla miejsca zamieszkania powiatowym urzędzie pracy.

Po złożeniu stosownych dokumentów i pozytywnym rozpatrzeniu wniosku starosta zawiera z osobą bezrobotną, umowę o dofinansowanie studiów podyplomowych, która określa w szczególności prawa i obowiązki stron oraz wysokość i tryb przekazywania środków na pokrycie kosztów studiów podyplomowych w formie bezpośrednich wpłat na konto organizatora tych studiów.

Uwaga!
Uczestnik studiów podyplomowych zobowiązuje się do zwrotu dofinansowania kosztów studiów podyplomowych w przypadku nieukończenia lub przerwania ich z jego winy.

Bezrobotnemu, który w trakcie odbywania studiów podjął zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą, nie zawiesza się dofinansowania kosztów tych studiów oraz wypłaty stypendium do planowanego terminu ich ukończenia.
 

Podstawa prawna


Menu Display